Zermath Marathon

Zermath Marathon

dinsdag 24 februari 2015

NewDawn 5 The One


Vrijdagnacht 03.00 uur, we krijgen de locatie door waar wij om 05.30 moeten zijn.

Mijn tas is vol er kan echt niets meer bij..
Gelukkig is de lijst bijna het zelfde als de laatste keer.
Op een kleine aanvulling na zoals 10 ongekookte eieren, veger en blik, vijf schoonmaakdoekjes en een tandenborstel.

Om 21.00 krijgen we bericht dat we 6 sets kleding mee moeten nemen.

Mijn tas staat al in de auto er kan niets meer bij..!!
Ik heb twee extra sets droge in mijn rugzak zitten.
Bij elkaar geschraapt, geleend van mijn lieve vriendinnen.
Ze bekijken het maar er kan niets meer bij en koud zal ik het toch wel krijgen.

Nu nog maar proberen te slapen tot 03.00. Draaien en plafond staren.
Nou ja slaap je niet rust je toch..

Hoofdkwartier: 5.30 Oss





Tassen moeten leeg, spullen worden gecontroleerd.
C8 heeft zijn spullen niet op orde.
Aan iedere actie hangt een consequentie, zeg straf.
Dus bijvoorbeeld een bezoek aan het toilet brengen betekend dat de rest van het team in statische squat moet wachten tot die gene terug is.

Na de tassen controle mogen we 5 km warmlopen.
Dit betekend 244 keer op en neer rennen van deur naar deur.

Als we daarmee klaar zijn krijgen we een locatie door. 12km lopen met onze rugzak.
Mijn rugzak weegt deze keer 15 kg.
Het gebrek aan slaap maakt dat mijn benen zwaar aanvoelen..
En ik moet nog heel veel uren.. Alles moet in zweefpas dus wandelen is er niet bij.
Google maps aan en gaan..
De eerste teamleden vliegen weg..
Oké het spel is echt begonnen het gaat immers om The One.
Ieder voor zich, elkaar helpen, praten is dan ook verboden.
Wel elkaar helpen of praten betekend straf.

Nee ik ben niet met de auto, ik ben lopend.. Maps stopt. GGrrrrrr
Achter mij loopt C6 ook driftig op zijn scherm te drukken..
Dan maar als auto de 12 km lopen..

Onderweg komen we ook C8 tegen die mocht als straf nog een zak van 7,5 kilo mee nemen.
Wind, regen en natte sneeuw. Na 12 km locatie bereikt en mogen we weer terug in zweefpas naar het hoofdkwartier.
De eerste uren en 24 km zitten weer in de benen.
3 km hardlopen achter de trainers aan.
Planken, worstelen tegen elkaar.
De winnaar mag een staf verzinnen voor de verliezers
2,5 minuten planken, bedankt C9.
We mogen een kuil graven en je moet er zelf in passen met je tas.
Ik ben echt super tevreden met mijn kuil, helaas denkt de trainer daar anders over en moeten we een tweede kuil graven. Nu ben ik samen met C4 gelukkig de beste kuilen graver van NewDawn.
Kuilen dicht en weer verder..



We moeten wat warms maken voor ons zelf..
Ik heb wel vuur maar geen spullen om water te verwarmen.
Prachtig om de mannen te kunnen observeren met ieder hun een eigen methode om vuur te maken en wat warms naar binnen te werken. (Dit moet ik ook echt gaan leren en een keer doen met mijn eigen jongens)
Van C3 krijg ik een paar slokken van zijn warme water.. Bedankt maat..!!
De trainer heeft mij gespot. Wat C5 geen water gekookt. Nee trainer.
25 straf burpees om warm te worden.
C3 geeft aan dat ik wel wat warms heb gedronken. Ook C3 mag nu straf burpees maken.
Elkaar helpen is straf.

Het water in, met rugzak en hoofd onder.. Mijn ademhaling schiet omhoog.. Rustig blijven..
Aan wal mogen we planken tot de rest klaar is.
Daarna een ronde van 50 meter water, zwemmen en weer lopen en dat 13 rondes.
De mannen vliegen mij voorbij, ik voel mijn voeten niet meer dus hardlopen gaat niet..
Ik  word boos, mijn blik gaat op emotieloos, niet nadenken maar lopen.. Als de trainer mij had aangesproken had ik waarschijnlijk mijn rugtas naar zijn hoofd gesmeten.

Op je buik in het zand 15 meter de heuvel opkruipen. 3 rondes, warm worden.
Wat doe ik hier..?? C6 komt met zijn rug tegen mijn rug aan staan.. Ik voel zijn ademhaling en ga ook weer rustiger ademen.. Koud, nat, onder het zand rugzak op en weer 3 km terug naar het hoofdkwartier.

 
Douchen wat eten.
En weer verder.

De Murph
100 pullups
200 pushups
300 airsquats

800 meter hardlopen 2x
400 meter achteruitopen 2x

GI Jane (Speciaal voor mij, nu kan ik natuurlijk niet opgeven)
100 Burpee pullups

Even rust.. Zes rubberen matten met ons nummer erop waar we onze spullen op kunnen drogen, eten en slapen. We kunnen onze bedden thuis wel op marktplaats zetten, dit slaapt ook super..


 

50 minuten lang iedere minuut een andere oefening. Echt knap van de trainer om gewoon 50 oefeningen uit zijn mouw te schudden.

Draaien
Rollen
Pullups
Pussups
Springen
Planken
YMCE    zingen mocht.. Maar hoe was het ook al weer..??  Dakje armen links recht.. Ach gelukkig kunnen we de trainer laten lachen..
Afsluiten doen we met 129 Burpees
O ja en het hoofdkwartier schoonmaken, dweilen, vegen en wc’s poetsen  

 
We mogen weer naar buiten. 3km hardlopen, het is donker en we mogen onze rode hoofdlampjes op. Met weinig zicht rennen we een akker op.
Ik vrees voor mijn enkels, gelukkig we stoppen.
Op de buik 500 meter tijgeren over een akker..

Als ik klaar ben vraagt de trainer wat mij motiveert om hier te zijn..
Ik  weet het niet..!! Ik weet het echt niet..!! Ik wil niet meer bewijzen dat ik sterk ben.. Ik wil the One niet zijn..  Ik wil naar huis kroelen met mijn kids..

We moeten weer wat warms maken..!!
Van C4 krijg ik een paar warme slokken drinken.

Voor de rest kijk ik vol bewondering naar C6, van alles komt er uit de tas.. houtjes, blokjes, metalen bakjes en hop vuur en warme chocolademelk.. Geweldig.. Ik ga dit zeker een keer met mijn eigen jongens in het bos proberen.

Weer terug naar het hoofdkwartier..
Rust. Even slapen. Wel buiten natuurlijk de mannen bouwen wat beschutting zodat we een beetje uit de wind kunnen liggen.
Ik pak een kartonnen doos daar ga ik op liggen. Wat bladeren om mij heen voor wat extra warmte. Even wat eten en dan snel mijn slaapzak in met mijn rugzak als kussen.
Een uur later zitten we bepakt weer klaar.
Maar geen trainer.. Wat nu..? Na een half uur besluiten we collectief onze slaapzak weer te pakken en nog wat slaap te pakken.. Als we dan straf krijgen dan met zijn allen..

We mogen ons weer 24 km gaan verplaatsen, het zelfde als waar we gisteren mee waren begonnen. Nu alleen sneller. C4, C6 en ik blijven bij elkaar..
Strompelen, zwalkend lopen we over de weg.. De mannen hebben nog genoeg praatjes.. Ik luister en lach mee.. Af en toe probeer ik ook wat uit te kramen. Echt zinnig is het niet dus ik besluit maar mijn mond te houden.. Sommige dingen kan je beter niet zeggen waar mannen bij zijn.. Wel heb ik een hoop geleerd over het darm systeem bij mannen.. Ach ja je moet wat..



Terug op  het hoofdkwartier, staan twee mannen ons op te wachten.
C2 en C8 zijn druk bezig met troep verplaatsen en kruipen over een natte mat.

C4, C6 en ik moeten met onze gezichten naar een container staan.
De tuinslang gaat aan, eerst maar even afkoelen om vervolgens weer op te warmen.
Slepen, duwen, tillen boven het hoofd met een pallet.
Op container klimmen met alle troep erbij.
C2 met C6,  C8 met mij moeten afwisselend bij elkaar op de rug, lopen en squaten.
We krijgen nog een waterboarding behandeling. Toch wel heftig. Gelukkig staat C6 voor mij en vertrouw ik erop dat hij ingrijpt mocht ik echt stikken. Dat geeft rust in mijn hoofd om deze behandeling te ondergaan.
Nog meer water, wat kruipen en slepen.

En dan wachten, nat, moe en op de tocht.
C6 en ik hebben al besloten, nog een keer verplaatsen doen we niet.
We hebben het niet overdreven koud, voelen ons nog goed maar we
hebben allebei niet de intentie om the One te willen zijn.. We zijn ervan overtuigd dat we samen heel ver kunnen komen. Maar we willen douchen en lekker een hapje gaan eten.

Als de trainer ons komt halen en verteld dat we in 12 minuten iets droogs aan moeten trekken omdat we weer gaan verplaatsen stappen we naar de trainer RAINBOW, RAINBOW, RAINBOW.
Het spel is klaar.. C8 stapt er ook meteen uit.. En dat maakt dat C2 de winnaar is na 30 uur..

 
C2 werd the One wat een kerel.. Tegen onderkoeling aan kon hij nog over ieder detail nadenken.
Hoe zijn handen te plaatsen op de container om zijn handen enigszins warm en droog te houden, hij daagde de trainers iedere keer weer opnieuw uit want iedere keer was hij ze te slim af.

Ik heb overleefd.. Ik ben tijdens de wod’s uiteindelijk creatief gaan tellen..
Wat gebeurd er na een wod? Hebben ze rust..? Mooi dan pak ik ook rust want als laatste eindigen betekende geen rust.
Hangen terwijl de blaren in mijn handen stonden. Als de trainer niet kijkt toch maar even de voetjes op de grond.
Ik  schakelde uit.. Niet denken maar je laatst gegeven opdracht vervullen en wachten op de volgende.
30 uur overleven.

Vanaf mijn vijfde moest ik al sterk zijn, overleven, zorgen voor anderen.
Toch had ik nog steeds de behoefte om te bewijzen dat ik nog sterker kon zijn.
Newdawn  heeft mij laten inzien dat ik sterk ben, dat ik tot het gaatje kan gaan, bijna op het punt van opgeven toch nog de kracht heb om door te gaan..
Newdawn heeft mij geleerd wat kameraadschap is onder de slechtste omstandigheden.   
Newdawn heeft mij doen realiseren dat ik niet meer de sterkste wil zijn..
Dat ik het niet allemaal meer alleen wil doen.
Deze ervaring heeft mij veranderd.
Deze ervaring zal ik gebruiken in de toekomst.
Deze ervaring heeft mij vrienden gegeven die een speciale plek in mijn hart hebben voor de rest van mijn leven.

 
Mijn dank en respect is groot naar de trainers van NewDawn  Stress'in out.org.
Mensen afbreken is binnen vijf minuten gebeurd.. Maar om mensen sterker te laten worden, dat kunnen alleen hele sterke mensen, die zelf heel diep zijn geweest.

 
Blijf vooral doorgaan met het geen waar jullie goed in zijn.
En bij een volgend evenement ben ik er weer graag bij..



















2 opmerkingen: