Zermath Marathon

Zermath Marathon

zondag 21 december 2014

Crossfit 078 Zwijndrecht

Mijn naam is Daisy de Waardt
Ik ben 38 jaar jong, getrouwd met Patrick de Vries en moeder van drie hele lieve kinderen.
Ik werk nu bijna tien jaar als zelfstandig ondernemer, in mijn eigen massage praktijk Resetting.


Ik leef op uitdaging. Zo heb ik in 2014 een marathon in Zwitserland gelopen, deze ging alleen de berg op. Heb ik de dodentocht van 100 km in België gelopen en deed ik ook mee aan een negen uur durende militaire training genaamd Missery van Newdawn.

In april 2015 ga ik naar China om een marathon te lopen over een gedeelte van de Chinese muur plus een trail lopen langs de berg Huashan. (Google het maar eens Huashan). Verder laat ik mij in September een nacht ontvoeren en ondervragen in polen Bieg om vervolgens de volgende dag te moeten ontsnappen door het moeras.

Door mijn wat extreme uitdagingen zoek ik ook een sport met uitdaging. Ik ben begonnen met bootcamp, maar na drie jaar had ik het gevoel dat ik niet meer verder kwam. Via via hoorde ik over crossfit Zwijndrecht. Mijn eerste les zal ik nooit meer vergeten. Eerst de fundamentels door nemen en daarna een WOD (Workout Of the Day) van een kwartier. Onder luid geschreeuw van de trainer en een andere atleet werd ik constant aangemoedigd om vooral achter elkaar door te gaan met mijn oefeningen tot de tijd vol was.. Ik was kapot, ik kon niet meer. Maar wat was dit super gaaf..!!!

De laatste persoon tijdens een WOD wordt het meest toegeschreeuwd om de WOD nog binnen een goede tijd vol te maken. Je word op die manier gemotiveerd om het uiterste uit jezelf te halen, over je grenzen heen te gaan, dat is wat je sterker maakt. En dat is nu net wat ik wil. De saamhorigheid vind ik top binnen de crossfit communie. Je bent daar allemaal voor het zelfde en wat is er dan leuker om elkaar te helpen dat doel te bereiken. Of dit nu is om in één keer 800 meter door te kunnen rennen of een eerste muscle up te maken, een ieder heeft zijn eigen doel.


Dutch memorial Hero WOD.

Dit was mijn eerste Heroes WOD binnen crossfit Zwijndrecht. Ik moet misschien even uitleggen een Heroes WOD is altijd in nagedachtenis van gesneuvelde militairen en achter ieder getal zit een gedachte. Deze WOD’s horen pijn te doen. Zo ook de Dutch Memorial Hero WOD. Blaren op mijn handen van de farmer carry en bloed op mijn schenen van het touwklimmen. Maar wat is het gaaf om deze WOD’s te volbrengen. In nagedachtenis voor hen die dit niet meer kunnen, dus, ja.. opgeven is geen optie.

Enthousiast over mijn eigen kunnen schrijf ik mij spontaan in voor mijn eerste crossfit wedstrijd, de kwalificatie Lowlands 2014 bij ons in de box. 4 maanden crossfit, waar ben ik aan begonnen. Ik ben redelijk sterk en opgeven komt niet voor in mijn woordenboek, maar crossfit is veel meer. Ik kan niet op mijn handen lopen, ik kan geen kippings (snelle pull-up) maken. Maar hé Dais..!! Hallo.. kijk eens naar de dingen die je wel kunt. Ik probeer het hele wedstrijd element los te laten. Ik wil gewoon kunnen genieten van de super gave sport die crossfit is.

De dag van de wedstrijd.. 3 WOD’s. Alle elementen van de eerste WOD kan ik redelijk, Wallball, Toes to Bar, Box Jump en Ring Dip, dus dat geeft een goed gevoel.. Knalle als een malle.. Onder luid geschreeuw van vrienden, mede atleten en niet te vergeten mijn drie kids met hun eigen gemaakte spandoek.. Hup Mama..!! Volbreng ik mijn eerste WOD van 16 minuten.

De tweede WOD is kracht.. Hang Clean, Front Squat, Schoulder to Overhead. Techniek heb ik nog niet, maar hup omhoog met dat gewicht. Super..!! ook WOD twee weet ik naar eigen tevredenheid goed neer te zetten. Op puur kracht krijg ik toch nog 45 kg boven mijn hoofd getild.
(Het verschil tussen een WOD RX doen of geschaald. Als je een WOD RX doet doe je de oefeningen met de gewichten zoals het opgedragen is. Je kan een WOD ook schalen dan doe je de oefening anders of met een lichter gewicht.)

WOD drie. Pull Ups, Double Unders en Snatch, daar ben ik echt heel slecht in. Na kort overleg met mijn trainer besluit ik ook de laatste WOD RX te doen. Natuurlijk ik kan dit..!!
JAAAA..!! Als ik klaar ben met mijn WOD kan ik alleen maar uitzinnig schreeuwen....
Ik flik het gewoon. Ik had echt gedacht dat ik de laatste WOD moest schalen en nu heb ik alles RX gedaan..

466 dames gingen de uitdaging aan, 225 dames deden alles RX. Ik eindigde als 167ste.
Blij dat de trainer in mij geloofde. Trots dat ik kon bewijzen dat ik meer kan dan ik zelf had gedacht.

Mama van 38 I Rock..!! Whaha...


Ik kan nog lang niet alles, dat geeft helemaal niets. Lol in de sport hebben, geloven in je eigen kunnen, boven jezelf uitstijgen, dat maakt crossfit voor mij zo ontzetten gaaf..!! En dit alles delen met mensen die het niet gek vinden dat je na een WOD spontaan op de grond gaat liggen in je eigen zweet.. High Five..!! Box..!! Bezwete knuffel..!! We hebben het weer gedaan.. Op naar de volgende WOD..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten