Zermath Marathon

Zermath Marathon

woensdag 3 april 2019

Eet wat jou gelukkig maakt.


Daisy hoe doe jij dat dan met eten?

Ik ben verbaasd.

Sinds wanneer ontbijten we niet meer normaal?
Dus ik stap in mijn auto met een lege tank.
En verwacht wel dat deze gaat rijden.
Ik zeg tegen mijn kinderen dat ze moeten ontbijten. 
Want dan heb je meer energie. 
Kun jij je beter concentreren.  
Eten is de benzine voor jou motor.
Iedere ochtend zit ik met mijn kinderen aan de eettafel.
Wij eten gezamenlijk ons ontbijt.
En het is nog gezellig ook. 
Maar blijkbaar slaan we vaak één van de belangrijkste maaltijden over.

Ik kan slecht slapen.
Ik herstel langzaam.
Ik voel mij futloos.
Ik heb geen energie.
EET! 

Ik wil graag afvallen maar mijn buikvet blijft. EET!  
Je lichaam krijgt te weinig voeding dus houd zijn reserves vast.
Maar brand ondertussen je spieren op. Dit kan nooit de bedoeling zijn.
Wat ik ook regelmatig hoor.
“Ik had gisteren een verjaardag taartje, wijntje, hapje.”
“En daarom eet ik vandaag alleen een appel.” 
Dus jou lichaam houd niet voor niets het buikvet vast.
Je eet patroon is een zooitje.
Een dag, een keer iets eten wat minder gezond is, is geen straf voor de volgende dag.
Daar moet je juist van genieten. En de volgende dag pakken we weer gewoon op waar we die dag daarvoor gebleven waren.

Geniet.. Dat doe ik namelijk ook. 




Om 15.00 ga ik snaaien want dan heb ik honger. EET!
Voorkom het moment dat je gaat snaaien naar zoete troep.
Ik ben echt een voorstander van voeding voorbereiden.
Lunchtrommel, bakje met tussendoortje fruit of groente. 
Jou motor blijft gevuld met de juiste voeding.

Piss Poor Preparation makes Piss Poor Performance.
Een slechte voorbereiding maakt een slechte prestatie.
Eten is de benzine voor onze motor.



Ook voor het avondeten is een goede voorbereiding belangrijk.
Ikzelf heb altijd een bak in de vriezer staan met saus voor spaghetti of voor  rijst of een bak met een goed gevulde groente soep..  Heerlijk!
Ik haal deze bak dan 's morgens uit de vriezer en 's avonds kan ik met 10 minuten eten. Geen vette hap of te weinig eten.
Maar gewoon drie maaltijden per dag. Om zo goed verspreid over de dag de nodige calorieën naar binnen te werken. Zodat ik zonder honger gevoel kan trainen, masseren, trainingen geven, achter mijn kinderen aan rennen, goed kan slapen en snel op herstel.
Zo voorkom je dat je achter de feiten aan blijft lopen.
En dat je een chagrijnige Daisy hebt?  Want dat wil je niet..! 




Een gemiddeld mens verbrand op een gemiddelde dag ongeveer 2000 calorieën.

Alles waar te voor staat is slecht!
Suiker is slecht!’
Ongezond eten is slecht!
Maar te weinig eten is ook slecht!
Ik ben er van overtuigd dat wij zelf weten wat goed voor ons is en wat niet.
Dat je voor gezonde voeding kan kiezen die bij jou past.
Zodat eten wat we iedere dag moeten doen. Geen diëten is.
Maar gewoon een manier is om lekker in je vel te zitten met voldoende energie.

En mocht je willen afvallen. Afvallen kost tijd en geduld.
Zorg dat je lichaam het vertrouwen heeft dat deze voldoende gezonde voeding krijgt om goed te functioneren.
Balans en structuur iedere dag ongeveer de zelfde hoeveelheid calorieën eten
geeft je lichaam rust en vertrouwen. 
Als jij je lichaam die zes weken rust geeft. Kun je meer eten om meer gewicht erbij te krijgen of minder gaan eten om gewicht te verliezen.


EET en gebruik het gezonde verstand.                                 

Dus wil jij bij mij trainen EET..!
Op een lege maag gaat er niet getraind worden.

Alles wat ik doe en voor sta is uit eigen ervaring.
Ik ben geen voedingsdeskundige.
Maar ik heb wel een mening over voeding en eten.
En vooral mijn gezond verstand.

Ik heb zeven dagen in de woestijn gelopen.
Qua sport het uiterste van mijn lichaam gevraagd.
Maar door voldoende te eten en rust te nemen was ik in gewicht haast niets verloren.
Ik kon goed herstellen, goed slapen, had genoeg energie om positief te blijven.
En de finish heel en in goede gezondheid te halen.
Het aller belangrijkste is dat je gelukkig bent.
Eet wat jou gelukkig maakt zo hou je het, het langste vol. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten